Nödkontakt
Råkar du ut för något ute på banan ska du i första hand vända dig till våra funktionärer. Vid kontrollerna finns sjukvårdskunnig personal, och därifrån når vi dig var du än är på banan. Här är vad du gör – och vem du ringer när det är bråttom.
Om något händer på banan
Skadar du dig, blir sjuk eller ser någon annan som behöver hjälp – kontakta närmaste funktionär så snart du kan. Vid kontrollerna finns sjukvårdskunnig personal, och förare som kan köra dig tillbaka till starten om du måste bryta.
Tänk på att en kontroll stänger när alla har passerat den. Gå därför aldrig tillbaka mot en kontroll om du har skadat dig – den kan vara borta när du kommer fram. Stanna där du är och hör av dig istället.
När det är akut
Vid livshotande nödläge ringer du alltid 112 först.
Är det bråttom men inte livshotande, och du inte når en funktionär, ringer du marschgeneralen direkt:
Telefon: 0708–302127 (Jonas Ahlsén, marschgeneral)
Mindre skador
Skav, blåsor och annat smått tar du själv hand om med det du har i packningen. Blir det värre, eller är du osäker, fråga en funktionär om råd och hjälp.
Yr eller sjuk
Känner du dig yr eller krasslig – stanna, sätt dig på en säker plats och vila. Drick ordentligt och ät något lätt. Blir du inte bättre, kontakta en funktionär.
Om hunden skadar sig
Har du hund med dig och den skadar sig, ge den vård med det du har med dig – vi har ingen utrustning för djur. Är skadan allvarlig eller om du är osäker, fråga en funktionär om råd.
Frågor som inte är akuta
För allt som inte är akut når du oss på info@elfsborgsmarschen.se eller via Messenger på vår Facebook.