Nödkontakt

Råkar du ut för något ute på banan ska du i förs­ta hand vän­da dig till våra funk­tio­nä­rer. Vid kon­trol­ler­na finns sjuk­vårds­kun­nig per­so­nal, och där­i­från når vi dig var du än är på banan. Här är vad du gör – och vem du ring­er när det är bråttom.

Om något händer på banan

Ska­dar du dig, blir sjuk eller ser någon annan som behö­ver hjälp – kon­tak­ta när­mas­te funk­tio­när så snart du kan. Vid kon­trol­ler­na finns sjuk­vårds­kun­nig per­so­nal, och föra­re som kan köra dig till­ba­ka till star­ten om du mås­te bryta.

Tänk på att en kon­troll stäng­er när alla har pas­se­rat den. Gå där­för ald­rig till­ba­ka mot en kon­troll om du har ska­dat dig – den kan vara bor­ta när du kom­mer fram. Stan­na där du är och hör av dig istället.

När det är akut

Vid livs­ho­tan­de nöd­lä­ge ring­er du all­tid 112 först.

Är det bråt­tom men inte livs­ho­tan­de, och du inte når en funk­tio­när, ring­er du marsch­ge­ne­ra­len direkt:

Tele­fon: 0708–302127 (Jonas Ahl­sén, marschgeneral)

Mindre skador

Skav, blå­sor och annat smått tar du själv hand om med det du har i pack­ning­en. Blir det vär­re, eller är du osä­ker, frå­ga en funk­tio­när om råd och hjälp.

Yr eller sjuk

Kän­ner du dig yr eller krass­lig – stan­na, sätt dig på en säker plats och vila. Drick ordent­ligt och ät något lätt. Blir du inte bätt­re, kon­tak­ta en funktionär.

Om hunden skadar sig

Har du hund med dig och den ska­dar sig, ge den vård med det du har med dig – vi har ing­en utrust­ning för djur. Är ska­dan all­var­lig eller om du är osä­ker, frå­ga en funk­tio­när om råd.

Frågor som inte är akuta

För allt som inte är akut når du oss på info@elfsborgsmarschen.se eller via Mes­seng­er på vår Face­book.

Cookie-samtycke med Real Cookie Banner